مهران محمدی امین



2022-12-03 18:09:08


تحقق وعده مالیاتی وزیر امور اقتصاد و دارایی

زاهدان- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، در حکمی اجرای ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم را تا سقف ۱۰۰ درصد تا پایان سال جاری به مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان تفویض کرد.

در حالی طی چند روز اخیر وزیر امور اقتصاد و دارایی سفری دو روزه به سیستان و بلوچستان داشت که پس از بازدیدها و شرکت در جلسات مختلف و بررسی منطقه، خبر خوشی در زمینه بخشش جرایم مالیاتی در این منطقه را اعلام کرد.

با آنکه تنها یک روز از بازگشت او به تهران می‌گذرد، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در راستای دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی برای بخشودگی مالیاتی مودیان حقیقی سیستان و بلوچستان، در حکمی اجرای ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم را تا سقف ۱۰۰ درصد تا پایان سال جاری به مدیرکل امور مالیاتی این استان تفویض کرد.

داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کل کشور در نامه‌ای به سید حامد حیدری، مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: با توجه به سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به سیستان و بلوچستان و در جهت تکریم و حمایت از مودیان اشخاص حقیقی آن استان، بدین وسیله بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های غیر مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده را با رعایت مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم تا سقف ۱۰۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۱ به اداره کل مالیات این خطه پهناور تفویض کرد.

در این نامه تاکید شده است: که گزارش میزان، بخشودگی جرایم در اجرای این تفویض اختیار را به تفکیک هر یک از شهرستان‌ها و در پایان هر ماه به دفتر حسابداری، وصول و استرداد مالیاتی گزارش کنند.

شایان ذکر است، وزیر اقتصاد در سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت: وزارت اقتصاد درباره جرایم، دیرکردها و غیره اختیار دارد و از این اختیار استفاده می‌کنیم و تمام جرایم و دیرکردهای مالیاتی استان سیستان و بلوچستان را بخشوده اعلام می‌کنیم.

با تحقق زودهنگام این وعده وزیر امور اقتصاد و دارایی می‌توان به تحقق سایر وعده‌های مسئولین نیز امیدوار بود.


بازنشر : مهر

برچسب‌ها

-

سید احسان خاندوزی

-

وزیر اقتصاد و امور دارایی

-

خبرگزاری مهر

-