مهران محمدی امین



2022-11-30 20:46:20


تسهیل در روند صدور مجوز کسب و کار بدون مراجعه حضوری

از ابتدای امسال تا ۴ آذر از ۴۶۷ هزار و ۲۷۶ درخواست صدور مجوز به درگاه ملی مجوزهای کشور، ۱۳۵ هزار و ۵۰۷ مجوز صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ طبق اعلام وزارت اقتصاد از ابتدای امسال تا چهارم آذرماه ۱۴۰۱ از تعداد ۴۶۷ هزار و ۲۷۶ درخواست صدور مجوز به درگاه ملی مجوزهای کشور، ۱۳۵ هزار و ۵۰۷ مجوز، معادل ۲۹ درصد کل درخواست‌ها، صادر شده است.

همچنین ۱۸۹ هزار و ۸۸۶ مجوز رد شده، ۱۹ هزار و ۳۷۰ نفر از درخواست خود انصراف داده‌اند و ۱۲۲ هزار و ۵۱۳ درخواست با تأخیر از سوی دستگاه‌های صادرکننده مواجه شده‌اند.

۴ هزار و ۶۹۲ درخواست در صف بررسی هستند و ۸۳ هزار و ۱۴۷ درخواست معادل ۱۷.

۸ درصد کل درخواست‌ها در مرحله بررسی تأخیر داشته‌اند.

وزارت بهداشت، وزارت ارشاد و معاونت علمی ریاست جمهوری از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا چهارم آذر ماه هیچ مجوزی را از مسیر قانونی درگاه ملی مجوزها صادر نکرده‌اند.

۹ دستگاه همچنان به درگاه ملی مجوزها متصل نشدند سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، وزارت دفاع، کانون کارشناسان رسمی، کانون وکلا، جامعه حسابداران رسمی، سازمان اداری و استخدامی، فراجا و نظام روانشناسی همچنان در فهرست دستگاه‌های جامانده و متصل نشده به درگاه ملی مجوزها هستند.

بر این اساس، صندوق نوآوری هیچ تأخیری در بررسی درخواست‌های صدور مجوز نداشته و وزارت بهداشت با ۷۳.

۴ درصد، بیشترین درصد تأخیر را در بررسی درخواست‌های صدور مجوز داشته است.

همچنین وزارت تعاون در بخش مشاغل خانگی با ارتقای ۱۶ پله‌ای رتبه بین ۲۲ دستگاه و وزارتخانه، بیشترین ارتقای رتبه را در صدور مجوزها به خود اختصاص داده است و سازمان حفاظت محیط زیست با کاهش ۳ پله‌ای رتبه، با بیشترین کاهش رتبه بین ۲۲ دستگاه روبه‌رو شده است.

وزارت بهداشت، وزارت صمت، وزارت تعاون (به جز مشاغل خانگی) و وزارت میراث فرهنگی قعرنشینان جدول درخواست و صدور مجوزها هستند.


بازنشر : مهر

برچسب‌ها

-

وزارت اقتصاد

-

اقتصاد مقاومتی

-

مجوز کسب و کار

-