مهران محمدی امین



2022-12-31 16:06:48


حمایت از توسعه کسب و کار و تجاری سازی محصولات و خدمات شناختی

با تشکیل کارگروه توسعه زیست بوم، برنامه حمایت از توسعه کسب و کار و تجاری سازی محصولات و خدمات حوزه علوم و فناوری های شناختی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش برگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، با هدف تجاری‌سازی محصولات و فناوری‌های شناختی و کمک به امر توسعه بازار کسب و کار در این حوزه، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در چارچوب سیاست‌های راهبردی خود، از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور این حوزه حمایت می‌کند.

در راستای تحقق این اهداف، با تشکیل کارگروه توسعه زیست بوم، برنامه حمایت از توسعه کسب و کار و تجاری سازی محصولات و خدمات حوزه علوم و فناوری های شناختی در دستور کار قرار گرفت.

ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی در این برنامه حمایتی تلاش می کند تا شرکت های خلاق و فن آور، دانش بنیان و تیم های پژوهشی بتوانند با توسعه فعالیت های خود محصولات و خدمات شناختی را به بازار مصرف عرضه نمایند.

این حمایت‌ها، متناسب با چرخه عمر محصول و سطح بلوغ فن آوری، از خدمات توانمندسازی شامل مشاوره فنی، مطالعات بازار، طرح کسب و کار، اخذ مجوزها و .

.

.

تا تامین مالی از طریق تسهیلات متنوع را در بر می‌گیرد.

در سال جاری، سقف حمایت‌های ستاد در حوزه توانمندسازی برای تدوین گزارش‌های پیش امکان ‌سنجی ۷ میلیون تومان، امکان‌سنجی ۱۵ میلیون تومان، تحقیقات بازار ۲۰ میلیون تومان و طرح کسب و کار ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است که هفتاد درصد هزینه‌ها توسط این ستاد تامین می شود.

ستاد در بخش توسعه بازار محصولات نیز دو نوع بسته حمایتی در قالب یارانه فروش تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و ۶۰% فاکتور یا قرارداد برای اولین سال و ۳۰% فاکتور یا قرارداد برای سال دوم و همچنین تسهیلات لیزینگ تا سقف ۷۰% مبلغ فاکتور یا قرارداد برای محصولات مورد تایید ستاد را مد نظر قرار داده است.

حمایت از توسعه شتابدهنده‌ها از طریق کمک به برگزاری برنامه‌های پیش‌شتابدهی و اعطای سرمایه بذری به تیم‌های استارتاپی نیز از خدمات دیگر ستاد است.

بر این اساس برای برنامه‌ پیش شتابدهی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان جهت هزینه‌های اجرایی رویداد، فراخوان، داوری و منتورینگ اولیه تیم ها در اختیار شتابدهنده قرار می گیرد.

برای حمایت از تامین سرمایه بذری تیم‌های استارتاپی نیز تسهیلات قابل تبدیل به حمایت بلاعوض به شتابدهنده اعطا می شود.

سقف این تسهیلات برای هرتیم ۱۵۰ میلیون تومان و میزان اعتبار هر شتابدهنده ۶۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

بسته های حمایتی در این بخش درصورتی به شتابدهنده اختصاص می یابد که موضوع فعالیت استارتاپ به تایید ستاد رسیده و شتابدهنده حداقل ۲۰% مبلغ قرارداد شتابدهی را به تیم پرداخت کرده باشد.

ستاد به منظور تامین مالی شرکت‌ها در مراحل مختلف نیز تسهیلات متنوعی پیش‌بینی کرده است که بر اساس پیشرفت کار، پس از ارزیابی و تعیین شرایط، در قالب نمونه‌سازی، سرمایه در گردش یا انواع دیگر، در اختیار شرکت قرار خواهد گرفت.

شرکت های فن آور ، دانش بنیان و شتابدهنده های فعال در حوزه علوم شناختی متقاضی بهره‌مندی از حمایت‌های فوق می توانند درخواست های خود را به ایمیل ستاد ارسال و یا با کارگروه توسعه زیست بوم این ستاد تماس حاصل کنند.


بازنشر : مهر

برچسب‌ها

-

علوم شناختی

-

معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

-

شرکت های دانش بنیان

-