مهران محمدی امین



2020-01-04 19:12:05


سخت کار کردن و انحراف از اهداف کلی در مدیران

همه ما بازه های زمانی شلوغ و گاه پرتنسی را در محل کار داریم که موعدهای مقرر زیادی با هم تلاقی می کنند  ، یک قرارداد مهم بسته می شود یا یک فصل کاری شلوغ چند هفته یا ماه دیگر طول می کشد.

در این مواقع ، ممکن است ساعت ها با شدت بیشتری و یا طولانی تر کار کنیم ، اما شاید در ذهن خود می پنداریم که اوضاع موقتی است و ممکن است تصور کنیم که ما قادر هستیم هدف های اصلی و کلی امان را همچنان در افق دید خودمان نگاه داریم .

اما شاید این هدف های بزرگ در حال کمرنگ شدن هستند و منابعی مثل زمان که باید صرف آن کنیم را به آن تخصیص نداده ایم ،  شاید بهتر باشد این را بدانیم که تقریباً چند درصد از آدمها (کمتر از 5 درصد) به عنوان آدمهایی که سخت کار می کنند شناخته می شوند ،در آنها عاداتی مثل "گرایش همیشگی به کار و یا کار بیش از حد همیشگی " هستند.

تفاوت زیادی بین این که شما درگیر یک بحران کاری موقت هستید یا تمام مدت کار کنید ، وجود دارد ! نشانه های زیادی وجود دارد که بدانید شما دچار این نوع کار کردن هستید یا نه ؟ 

 
اگر برایتان مرخصی گرفتن سخت است ، یا غالب تعطیلات را سرکار هستید ، یا به شکل منظم آخر هفته ها را کار می کنید در واقع نشانه هایی از کار سخت را دارید .

در واقع نشانه هایی در کمرنگ شدن اهداف بزرگ و کلی شما .

 

بخشی از این اهداف کلی ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با روابط شخصی شما دارد .

بر اساس تحقیقات انجام شده ، حدود 76 درصد از افزادی که دارای نشانه های فوق هستند ، اثر استرس کاری را بر روابط خود را حس کرده اند .

 

 
این سخت کار کردن موجب منزوی شدن و صدمه به روابطی است که بخشی از آنها روابطی هستند که به روابط کاری هم می انجامند  .

نشانه هایی شبیه به اینکه وقتی خارج از محیط و فضای کاری هستید ، نمی توانید فکر خود را از کار خارج کنید .

 

در واقع در روابط خود ، آنچه از بودجه ی توجه ، باقی مانده است را به روابط مهم و گاه جدید خود تخصیص می دهیم و این میزان توجه در واقع موثر نخواهد بود .

  

 
این میزان مشغله و تنش ذهنی شما را از توجه به ذهن و سلامتی خود به دلیل کاهش کیفیت خواب ، تغذیه و دیگر موارد شخصی باز می دارد و این کاهش کیفیت به استناد تحقیقات انجام شده بر روی عملکردهای شناختی هم اثر سو می گذارد .

 

 
 عملکردهای شناختی سطح بالایی از جمله قضاوت ، تفکر انتقادی ، تصمیم گیری و سازماندهی را مختل می کند .

به همین ترتیب ، کاهش تحرک مفید و در آرامش مثل ورزش یا پیاده روی ، ما را با ضرر دیگری روبرو می کند.

ورزش باعث كاهش استرس ، بهبود خلق و خو و سطح انرژي و بهبود عملكرد شناختي مي شود، همچنین باعث بهبود عملکرد در حافظه ، تمرکز ، یادگیری ، استقامت ذهنی و خلاقیت می شود.

 

 
اگرچه تلاش بیشتر و کار بیشتر همواره توصیه می شود ، اما کیفیت و بهره وری با افزایش تنش و گرایش به کار شدید کاهش می یابد و به دلیل کاهش کیفیت عملکردهای شناختی موجب می شود که از اهداف کلی و چشم اندازها که نیاز به عملکردهای شناختی بالا دارند به دلیل آنچه می پنداریم تلاش است و سخت کوشی باز می مانیم .

 

 
گروه مشاوره و توسعه تیارا - مهران محمدی

 


بازنشر : وب سایت تیارا t