مهران محمدی امین



2023-03-10 17:21:08


سقوط بیت کوین پس از اعلام مالیات ماینرها

تجارت نیوز/ قیمت بیت کوین در تاریخ 10 مارس در مدت کوتاهی به زیر 19 هزار و 800 دلار رسید، اگرچه در زمان نگارش این گزارش قیمت کمی بالاتر از این سطح قرار دارد.   پس از اعلام آخرین جزئیات بودجه جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده و سقوط کریپتو بانک سیلورگیت، برای اولین بار در دو ماه اخیر، بیت کوین در مدت کوتاهی به زیر 20 هزار دلار سقوط کرد.

قیمت بیت کوین در تاریخ 10 مارس در مدت کوتاهی به زیر 19 هزار و 800 دلار رسید، اگرچه در زمان نگارش این گزارش قیمت کمی بالاتر از این سطح قرار دارد.

  پس از اعلام آخرین جزئیات بودجه جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده و سقوط کریپتو بانک سیلورگیت، برای اولین بار در دو ماه اخیر، بیت کوین در مدت کوتاهی به زیر 20 هزار دلار سقوط کرد.

سقوط بیت کوین به زیر 20 هزار دلاربر اساس داده‌های CoinMarketCap، قیمت بیت کوین در 10 مارس به 19945 دلار کاهش یافت و پس از مدت کوتاهی، دوباره به بالای سطح 20000 دلار بازگشت.

بیت کوین تا سال 2023 شروع بسیار خوبی داشت، اما در تاریخ 3 مارس، در بحبوحه ابهامات مربوط به سیلورگیت، طی یک ساعت تا 5 درصد سقوط کرد.

به نظر نمی‌رسد قیمت از آن زمان تا به حال افزایشی را تجربه کند.

اعلام این خبر که بانک سیلورگیت، یکی از بانک‌های کلیدی در ایالات متحده که به شرکت‌های ارز دیجیتال خدمات ارائه می‌داد، در 8 مارس وارد پروسه انحلال داوطلبانه شده است، به عنوان یک موج نزولی به صنعت ارز دیجیتال و بیت کوین ضربه وارد کرد.

 در همین حال، یک مقاله توضیحی درباره بودجه در 9 مارس منتشر شد، که در این مقاله ماینرهای رمز ارز در ایالات متحده، مشمول مالیات 30 درصدی بر هزینه برق، تحت پیشنهاد بودجه بایدن می‌شوند.

هدف از این مساله کاهش فعالیت ماینینگ در آمریکا است.

اعلام این خبر نیز روند نزولی بیت کوین را تشدید کرد و باعث شد تا این رمز ارز برای مدتی به زیر سطح 20 هزار دلار سقوط کند.

گفتنی است، شاخص‌های سنتیمنت بازار، شرایط مناسبی را در بین معامله‌گران نشان نمی‌دهند.

بیش از 300 میلیون دلار ضرر در بحبوحه سقوط بازارمعامله‌گران ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۰۷ میلیون دلار لیکویید را متحمل شدند، داده‌های Coinglass  نشان می‌دهد، بازارهای ارزهای دیجیتال روز پنجشنبه به دلیل اخبار مربوط به تعطیلی بانک سیلورگیت کپیتال (SI) با مشکل مواجه شدند.

معامله‌گران بایننس، 104 میلیون دلار ضرر داشتند که بیشترین حجم را در میان صرافی‌ها داشت؛ پس از آن 79 میلیون دلار زیان در OKX و 45 میلیون دلار در Huobi مشاهده شد.

معامله‌گران بیت کوین (BTC) بیشترین ضرر را متحمل شدند.

حجم لیکویید معاملات در بیت کوین حدود 112 میلیون دلار و در اتر نیز (ETH) از سطح 73 میلیون دلار گذشت.

از پوزیشن‌های معاملاتی منحل‌شده در 24 ساعت گذشته، حدود 282 میلیون دلار، پوزیشن‌های خرید بوده که در سطح قیمت‌های بالاتر باز شده‌ بودند.

به گفته Coinglass، این حجم از لیکویید بزرگ‌تر از بالاترین حجم پوزیشن روزانه در سال جاری است.

لیکوییدهای بلندمدت نشان می‌دهد که افت ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاران را غافلگیر کرده است.

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، بیش از 6 درصد در 24 ساعت گذشته سقوط کرده است و اوایل روز به پایین‌ترین سطح خود در هفت هفته گذشته در حدود 20 هزار و 50 دلار رسیده است.

در شروع سال 2023، بازار ارز دیجیتال یکی از قوی‌ترین شروع‌های خود را در تاریخ 14 ساله خود تجربه کرد.

به طوری که برخی از حجم ضررهای ناشی از سقوط صرافی FTX را جبران کرد.

بیت کوین پس از شروع سال در حدود 16600 دلار قرار داشت و پس از رالی صعودی به بالای سطح 25 هزار دلار رسید.

کاهش اخیر قیمت با افزایش نگرانی‌ها در مورد ثبات بانک Silvergate، یک شریک بانکی برای شرکت‌های دارایی دیجیتال صورت گرفته است.

پس از متحمل شدن زیان‌های هنگفت و کاهش سپرده‌ها، این بانک عصر چهارشنبه اعلام کرد که دارایی‌های خود را به صورت داوطلبانه نقد کرده و فعالیت‌های خود را تعطیل می‌کند.


بازنشر : آخرین خبر