مهران محمدی امین



2023-03-07 02:32:58


شناسایی ۵ فرار‌ مالیاتی بزرگ در کشور

تسنیم/ معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی از شناسایی چند پرونده مهم مالیاتی در کشور خبر داد و گفت: ۷ هزار میلیارد تومان فقط در دو پرونده استان آذربایجان شرقی و همدان بود. داود منظور ظهر امروز در حاشیه سفر به استان زنجان در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان اظهار داشت: امسال شاهد رشد 55 درصدی مالیات نسبت به سال گذشته بودیم و پیش‌بینی ما این است که سال سال آینده هم به همین مقدار رشد داشته باشیم.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی از شناسایی چند پرونده مهم مالیاتی در کشور خبر داد و گفت: ۷ هزار میلیارد تومان فقط در دو پرونده استان آذربایجان شرقی و همدان بود.

داود منظور ظهر امروز در حاشیه سفر به استان زنجان در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان اظهار داشت: امسال شاهد رشد 55 درصدی مالیات نسبت به سال گذشته بودیم و پیش‌بینی ما این است که سال سال آینده هم به همین مقدار رشد داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ابتدای سال‌‎ تاکنون 440 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است، ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به 455 تا 470 هزار میلیارد تومان می‌رسد که با تحقق 105 درصدی سال را تمام خواهیم کرد.

 رئیس سازمان امور مالیات با بیان اینکه حدود 60 درصد از مالیات‌ها مستقیم و 40 درصد غیرمستقیم است که در غیرمستقیم‌ها مالیات ارزش افزوده بیشترین سهم را دارد، عنوان کرد: متأسفانه برخی واحدها در کشور در صدد فرار مالیاتی هستند که با کمک کارگروه‌ها و همین طور پلیس امنیت اقتصادی، وزارت اطلاعات و قوه قضایی بسیاری از فرارهای مالیاتی شناسایی شدند؛ اخیرا در استان همسایه زنجان یعنی آذربایجان شرقی بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داشتیم، همین‌طور پرونده مشابهی در استان همدان دیگر همسایه استان زنجان با 4 هزار میلیارد تومان شناسایی شد که سرشاخه در همدان و زنجیره در کل کشور پخش بود.

منظور اذعان کرد: یک مورد فرار مالیاتی بزرگ داشتیم که بالغ بر 14 سال مالیات نداده بود و 24 شرکت را در مالکیت داشت؛ مالیات و جریمه‌ آن را محاسبه کردیم و یک هزار و 200 میلیارد تومان اموال در حال فروش است و یک فرار مالیاتی هم در حوزه نساجی شناسایی کردیم؛ از سوی دیگر یک فرار مالیاتی در حوزه خودرو داشتیم که خودروها را توقیف کردیم و به مزایده و فروش گذاشتیم که 900 میلیارد تومان به خزانه واریز شد.

  بازار وی با بیان اینکه به همت مسئولان، استان زنجان عملکرد خوبی در وصول درآمدهای مالیاتی داشته است، افزود: استان زنجان 70 درصد رشد وصول مالیاتی را در سال‌جاری داشته است و این میزان بیش از رشد کشوری است.


بازنشر : آخرین خبر