مهران محمدی امین



2023-03-01 12:19:57


صادرات محصولات نفتی و گازی مشمول مالیات شد

طبق مصوبه مجلس، به منظور اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان و عبور از خام فروشی، صادرات کلیه مواد و محصولات معدنی فلزی و غیرفلزی و نفتی و گازی مشمول مالیات بر درآمد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (ن) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، به منظور اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان و توسعه زنجیره ارزش تولید و عبور از خام فروشی، صادرات کلیه مواد و محصولات معدنی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی مندرج در فهرست تصویب‌نامه شماره‌ی ۱۳۳۲۹۱ / ت ۶۰۳۳۴ ه هیأت وزیران موضوع بند (ص) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در تمام نقاط کشور مشمول مالیات بر درآمد شده و از ابتدای سال ۱۴۰۲، حداقل نیم درصد (۰.

۵) از ارزش صادراتی این کالاها به عنوان عوارض صادراتی اخذ خواهد شد.

میزان قطعی این عوارض در دستورالعملی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت نفت و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ظرف مدت دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد تعیین خواهد شد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است نسبت به وصول منابع حاصل از این بند، همچنین مالیات بر درآمد موضوع بند (ص) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مصوب سال ۲۵/۱۲/۱۴۰۰ و نیز حقوق ورودی (مطابق بند (د) ماده (۱) قانون امور گمرکی مصوب سال ۲۲/۸/۱۳۹۰ و اصلاحات بعدی آن) کلیه ماشین‌آلات و تجهیزات، قطعات، مواد اولیه و واسطه‌ای تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی که حقوق گمرکی آن پس از ابلاغ این قانون به مأخذ یک درصد (۱) محاسبه می‌شود، اقدام نماید.


بازنشر : مهر

برچسب‌ها

-

وزارت صنعت ، معدن و تجارت

-

وزارت نفت

-

مجلس شورای اسلامی

-