مهران محمدی امین



2023-03-06 21:46:09


معافیت مالیاتی حقوق کارکنان شرکت های دانش بنیان

معاون سازمان امور مالیاتی از معافیت مالیاتی حقوق کارکنان شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی پاکدامن در نشست نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان با وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: برای واحدهای پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است.

معاون درآمدهای سازمان امور مالیاتی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان که در پارک‌های علم و فناوری مستقر باشند و اقدام به تولید کنند بابت فعالیت‌های درون پارک‌ها مشمول معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد که ۲۰ سال است خواهند شد.

وی تصریح کرد: البته اگر این شرکت‌ها خارج از پارک‌های علم و فناوری مستقر باشند از این معافیت‌ها برخوردار نخواهند شد.

پاکدامن همچنین یادآور شد: برای استفاده از معافیت مالیاتی، تفکیکی بین پارک‌های علم و فناوری دانشگاهی و استانی نیست.

معاون سازمان امور مالیاتی در ادامه گفت: بر اساس قانون مصوب سال ۸۹ مجلس، گروه‌های متمرکز در هر پارک علم و فناوری باید تفکیک فعالیت‌های دانش بنیان خود را ارائه داده و به تأیید ریاست پارک علم و فناوری برسانند همچنین پارک‌ها باید اعلام کنند که آیا فعالیت این شرکت‌ها در داخل پارک است یا خارج از آن.

پاکدامن یادآور شد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری لیست فعالیت‌های پارک‌های علم و فناوری را سالانه به همراه لیست شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این پارک‌ها به سازمان امور مالیاتی اعلام می‌کند.

به گفته این مقام مالیاتی، مجوز فعالیت در داخل پارک علم و فناوری از سوی رئیس پارک صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر مجوز کلی بدهیم که همه شرکت‌های دانش بنیان که از پارک‌های علم و فناوری مجوز دارند مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند این شائبه ایجاد می‌شود که برخی شرکت‌ها از قانون سو استفاده می‌کنند لذا باید نوع فعالیت هر شرکت به تفکیک اعلام شده تا قانون اعمال شود.

پاکدامن اضافه کرد: در غیر این صورت ممکن است چند شرکت با یک کد پستی و یک کد محل به سازمان امور مالیاتی معرفی شوند ولی فعالیتی در داخل پارک علم و فناوری نداشته باشند.

معاون سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: سالانه لیست شرکت‌های دانش بنیان به این سازمان اعلام می‌شود چون ممکن است یک محصول در یک سال دانش بنیان باشد ولی سال بعد از این لیست خارج شود.

وی ادامه داد: حقوق کارکنان شرکت‌های دانش بنیان مشمول معافیت مالیاتی می‌شود.

لیست کارکنان این شرکت‌ها به ادارات کل امور مالیاتی ارسال می‌شود که باید به تأیید رئیس پارک علم و فناوری رسیده باشد.


بازنشر : مهر

برچسب‌ها

-

پارک علم و فناوری

-

شرکت دانش بنیان

-

معافیت مالیاتی

-