مهران محمدی امین



2023-01-03 10:53:05


وصول ۳۷۷ هزار میلیارد تومان مالیات در ۹ ماه امسال

ایرنا/رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور گفت: ۳۷۷ هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان در ۹ ماه امسال درآمد مالیات‌های مستقیم، کالا و خدمات وصول شد. «مجتبی امیری» سه‌شنبه شنبه اظهار داشت: این وصولی مالیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۶۳ هزار و ۵۵۹ میلیارد تومان بوده است رشد ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور گفت: ۳۷۷ هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان در ۹ ماه امسال درآمد مالیات‌های مستقیم، کالا و خدمات وصول شد.

«مجتبی امیری» سه‌شنبه شنبه اظهار داشت: این وصولی مالیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۶۳ هزار و ۵۵۹ میلیارد تومان بوده است رشد ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: مجموع درآمدهای مالیات‌های مستقیم و کالا و خدمات در همین مدت به ۱۲۰ هزار و ۳۴ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۷۸ هزار و ۷۲ میلیارد تومان بود با رشد ۵۴ درصدی همراه بود.

رییس گروه برنامه ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور به وصول درآمدهای مالیاتی از اشخاص حقوقی اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه امسال ۱۷۱ هزار و ۴۷۸ میلیارد تومان مالیات از این بخش وصول شد.

وی ادامه داد: امسال شاهد رشد ۷۱ درصدی در وصولی مالیات از اشخاص حقوقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم این در حالی است که در ۹ ماه سال گذشته ۱۰۰ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان مالیات از اشخاص حقوقی دریافت شد.

کاهش ۵ درصدی مالیات بر درآمدامیری از کاهش ۵ درصدی مالیات بر درآمدهای خبر داد و گفت: در این بخش از ابتدای امسال تا آذرماه، ۷۰ هزار و ۵۰۳ میلیارد تومان مالیات وصول شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۷۴ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان بوده است کاهش را نشان می دهد.

به گفته وی، وصولی مالیات بر ثروت ۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد یافته است.

رییس گروه برنامه ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور عنوان کرد: وصول مالیات‌های مستقیم در ۹ ماه امسال رشد ۳۹ درصدی داشته است وصول مالیات در این بخش به ۲۵۷ هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان رسید.


بازنشر : آخرین خبر