مهران محمدی امین



2022-12-29 14:42:24


کتاب "کسب و کارت را قورت بده!" توسط حسن ایمانی برانقار منتشر شد

نویسنده کتاب "کسب و کارت را قورت بده!" گفت: عامل اصلی رشد و ترقّی بازار کسب وکار در جهان، از دیرباز تاکنون، ایده ها و خلاقیت هایی بوده که افراد ترقّی خواه و صاحبان کسب وکارهای مستقل از خود بُروز داده اند.

حسن ایمانی برانقار، نویسنده کتاب "کسب و کارت قورت را بده!" و عضو اهل قلم ایران درباره  هدف از نگارش کتاب "کسب و کارَت را قدرت بده!" توضیح داد:  بر کسی پوشیده نیست که ورود به بازار کار، جزء لاینفکی از زندگی بسیاری از انسان هاست.

حالا این وسط برخی افراد وارد مشاغل وابسته دولتی می شوند و برخی برای خود کسب و کار مستقلی راه می اندازند.

روی سخن کتاب با افراد ترّقی خواهی است که کسب وکار مستقلی برای خود دارند.

کسب وکارهایی که در بخش های توزیعی، خدماتی و تولیدی می توانند دسته بندی شوند.

در این بین برخی افراد کسب وکار خود را از یک کارگاه به یک کارخانه توسعه می دهند، برخی به همان کارگاه کوچک تولیدی بسنده می کنند، برخی بر اساس خدمات نوین خود به درآمدهای خوبی می رسند، برخی با ثبت اختراع دست به ایجاد یک کسب وکار نوپا می زنند، برخی برای کسب وکار مستقل خود به مشارکت روی می آورند، برخی با بهره گیری از تجربه نسل به نسل کسب وکار مستقل خانوادگی را ادامه می دهند، برخی ایده پردازند و در یک جا با راه اندازی کسب وکار نو، ایده های خود را عملی می کنند و.

.

.

همه این افرادِ ترقّی خواه برای نیل به اهداف بلندی که در سر دارند دست به ایجاد کسب وکار مستقل می زنند.

آنها بر این باورند که مشاغل وابسته دولتی که رویاها و اهداف کارکنان آن فقط در محدوده فیش حقوقی خلاصه می شود، جای آن ها نیست!

وی افزود: کتاب "کسب و کارَت را قورت بده!" برای این افراد نوشته شده است.

برای افرادی که می خواهند روی پای خود بایستند.

کتابی که بیش از صد نکته مهم برای افراد ترقّی خواه دارد.

افراد ترقّی خواه در دنیای کسب وکارهای مستقل با مطالعه این کتاب در خواهند یافت که بجای گذران وقت، مدیریت زمان کنند.

برای کسب وکار خود سبک خاصّی تعریف کنند.

از طریق نورومارکتینگ فروش خود را افزایش دهند.

افکار دیگران را نسبت به خود اصلاح کنند.

خطرپذیری را در مواقعی درک و اجرا کنند.

.

.

عامل اصلی رشد و ترقّی بازار کسب وکار در جهان، از دیرباز تاکنون، ایده ها و خلاقیت هایی بوده که افراد ترقّی خواه و صاحبان کسب وکارهای مستقل از خود بروز داده اند.

افرادی که برای پیشبرد ایده های خود و تصاحب بازار از هیچ تلاشی دریغ نکردند و با جدّیت و ممارست، دنیای کسب وکار را دستخوش تغییر نمودند.

ایمانی درباره   محورهای مورد بحث در کتاب گفت: یک محور مورد اشاره در کتاب "کسب و کارَت را قورت بده!" این است که چطور برای راه اندازی کسب وکار مستقل خود، زمینه سازی کنیم؟ یکی این است که وقتی صاحب کسب وکار مستقل خود هستیم با مشتری ها چطور در تماس باشیم و چطور در دسترس آنها قرار بگیریم؟ یکی این است که چگونه اهل یادداشت برداری باشیم و ریز ریز نکات مهم را جایی ذخیره نماییم؟ یکی این است که چطور خود را حرف شنو بار بیاوریم؟ یکی این است که آیا نیازی هست برای کسب وکار خود یک ژست مشخص تعریف کنیم؟ و چندین محور دیگر.

.

.

ایمانی اظهار داشت: مسلّما هیچ نویسنده ای بدون هدف و انگیزه اقدام به تالیف اثری نمی کند.

بی تردید پشت نوشته هایش جامعه خاصی از مخاطبین مورد اشاره هستند.

جامعه هدف در آثار داستانی و رمان شاید خیلی برجسته نباشد اما در کتاب های کاربردی و انگیزشی، جامعه هدف مشخص است.

کتاب "کسب و کارَت را قورت بده!" با هدف ارتقاء انگیزه بین افرادی که می‌خواهند روی پای خود بایستند و کسب و کار مستقلی راه بیاندازند نوشته شده است.

بر کسی پوشیده نیست که در مشاغل وابسته دولتی، هر هدف و موفقیتی، هدف و موفقیت سازمانی و جمعی محسوب می شود و تمامی کارکنان تشکیلات در خدمت یک چشم انداز از پیش تعیین شده و مشخص سازمانی به کار گرفته می شوند در حالیکه نیل به اهداف فردی فقط در کسب و کارهای مستقل نمود دارد.

اگرچه باید پذیرفت راه اندازی، مدیریت و کنترل کسب و کارهای مستقل بسیار دشوار است و تنها افرادی می توانند کسب و کارهای خود را توسعه دهند که برخوردار از روحیه جنگندگی باشند.

هدف داشته باشند و چندین و چند عنصر دیگر.

.

.

کتاب "کسب و کارَت را قورت بده!" مابقی عناصری که منجر به ماندگاری و دوام در کسب و کارهای مستقل می شود را مطرح می کند.

تمامی این عناصر بخش هایی از پازل موفقیت افراد خودساخته جهان بودند که به شدت به کار می آیند.

اگر پای صحبت افراد خودساخته و موفق دنیای کسب و کار بنشینیم درخواهیم یافت که تمام تلاش آنها این بوده که روی پای خود بایستند.

از وابستگی شغلی و درآمدهای تابع نظام پرداخت حقوق بیزار بودند و شب و روز سعی آنها این بوده که کسب و کار خود را توسعه دهند و به شهرت و درآمد و موفقیت برسند.

بیشتر این افراد از هیچ به همه چیز رسیدند اما نه به همین سادگی.

حالا اینکه چطور و با چه استراتژی هایی به اهدافشان رسیدند جای بحث دارد.

کتاب "کسب و کارَت را قورت بده!" به برخی از استراتژی های آنها اشاره می کند که برای افراد ترقّی خواه بسیار به درد می خورد.

photo_2022-12-29_13-19-25

ایمانی  با اشاره به  برخی از محورهای مورد اشاره در کتاب گفت: کسب و کار مستقل چه حقایقی را به دنبال خود دارد؟ ذهن ما و دانش ما چقدر می تواند دوام کسب و کار ما را تضمین نماید؟ تاثیر خواستن ها و توانستن ها در رونق کسب و کار چقدر است؟ آیا تا حالا به اثرات مفید عشق به کار اندیشیده ایم؟ جایگاه تحقیق و پژوهش در راه اندازی کسب و کار مستقل کجاست؟ فرصت ها چطور سراغ ما می آیند؟ به چه شکلی از دیدگاه و تجربه افراد موفق در کسب و کار مستقل خود استفاده کنیم؟ اهمیت یادگیری چقدر است؟ به چه میزان باید به خود تعهد دهیم تا در تعهد به مشتری ها وا نمانیم؟ ممارست و پیگیری یعنی چه؟ آیا می توانم جوری خود را پرورش دهم که به خوبی هدایت کسب و کار مستقلم را داشته باشم؟ آیا روحیه اصلاح و درمان در کسب و کار خودم را دارم یا عادت دارم صورت مشکلات را پاک کنم؟ برای ورزیده شدن در کسب و کار مستقل خودم چقدر تابع راهنمایی های افراد موفق هستم؟ و.

.

.

از جمله محورهای مورد بررسی در کتاب است.

تردیدی نیست که آدم های موفق و خودساخته در دنیای کسب وکار آدم هایی هستند که مالک کسب وکار مستقل خود هستند و روی پای خود ایستاده اند.

آنها با ناملایمات می سازند

نویسنده کتاب  (کسب و کارَت را قورت بده!) گفت: تردیدی نیست که آدم های موفق و خودساخته در دنیای کسب وکار آدم هایی هستند که مالک کسب وکار مستقل خود هستند و روی پای خود ایستاده اند.

آنها با ناملایمات می سازند.

پشتکار دارند و با عبور از موانع و چالش ها بر بحران ها غلبه می کنند.

آنها به هر شکلی که هست در دنیای بی رحم کسب وکار دوام می آورند و بقاء خود را تضمین می کنند.

وی ادامه داد: اما ببینیم چه عوامل و عناصری منجر به تقویت روحیه جنگندگی در این افراد شده است؟ بر چه اساسی آنها می توانند تصمیمات درستی بگیرند و دیگران نمی توانند؟ اصلا این صاحبان موفق کسب وکار چگونه خود را پر انگیزه و پر تلاش بار می آورند؟ درون ذهن آنها چه می گذرد؟ چگونه ذهن آنها چیزهایی را تحلیل و بررسی می کند که ذهن آدم های معمولی قادر به انجام آن نیست؟ اصلا آنها انگیزه های بالا را از کجا می آورند؟ آموزه های موفقیت را از چه کسانی فرا می گیرند؟ چرا تفاوت بین افراد موفق در کسب وکارهای مستقل و افراد معمولی زیاد است؟ افراد موفق به چه چیزهایی می اندیشند که هر کسی نمی اندیشد؟ چه ابزارهایی را بکار می برند که به‌ راحتی کسب وکار خود را قورت می دهند؟ آیا آنها از سیاره دیگری به زمین آمده اند؟

ایمانی گفت:  افراد موفق در کسب وکارهای مستقل همیشه در کانون توجه جهانیان قرار داشته اند.

می دانید چرا؟ چون آنها کارهایی می کنند که از پس همه آدم ها بر نمی آید.

آنها ایده پردازند، خلّاقند و طرح های بکر دارند.

آنها به چیزهایی می اندیشند که کمتر کسی به ذهنش خطور می کند.

آنها خاص هستند و خاص هم زندگی می کنند.

هر بار که زمین می خورند از جا برمی خیزند.

هر بار که شکست می خورند از نو شروع می کنند.

آنها تاثیرگذارترین افراد در جهان هستند.

وی افزود:  کتاب "کسب و کارَت را قورت بده!" با زبانی ساده و قابل درک، به برخی از عوامل و عناصری اشاره می کند که افراد موفق در کسب و کارهای مستقل از آنها برخوردارند.

(درست برخلاف افراد معمولی در کسب و کارهای وابسته دولتی)

این کتاب برای افرادی که می خواهند کسب وکار مستقل برای خود راه بیاندازند راهکارهای نوینی ارائه می دهد.

بیش از صد راهکار که اگر بکار گرفته شوند، قورت دادن کسب وکار را ممکن می سازند.

ایمانی درباره هدف و اصل موضوع کتاب "کسب و کارَت را قورت بده! اظهار داشت:  هدف این کتاب،  هدایت آنهایی است که می خواهند روی پای خود بایستند و کسب وکار مستقلی داشته باشند و با عبور از فراز و فرودها، طعم موفقیت را بچشند به رشته تحریر درآمده است و اعم مطالب انگیزشی آن بُرشی از تجربیات و لمس شرایط افراد موفق است.

اصل موضوع کتاب، پرداختن به برخی جنبه های روان شناختی در کسب و کار است و همچنین ارائه عناصر مهمی که برای راه اندازی یک کسب و کار مستقل به شدت به آنها نیاز داریم.

نویسنده کتاب (کسب و کارت قورت را بده!)  و عضو اهل قلم ایران درباره محورهای مهم مورد بررسی در کتاب توضیح داد:  از  جمله محورهای مهم مورد بحث و بررسی در این کتاب می توان به (حقیقت کسب و کار، اشتغال زایی و کارآفرینی، نورومارکتینگ، خرَدورزی در کسب و کار، ثروتمندیِ ذهن، خطرپذیری، فروش، مذاکره، مشتری شناسی و مشتری یابی، صیانت از اهداف، اسباب کار، برنامه ریزی، فرصت ها، یادگیری، جنگاوری در کسب و کار، نقاط قوت و نقاط ضعف، شروع دوباره، شکست ناپذیری، پیگیری امور، هدایت کسب و کار، همسان سازی بازار و مشتری، گفتارها و رفتارها، تبلیغات و معرفی محصول، پشتیبانی محصول، محدودیت ها، بحران شناسی، ساماندهی، افزایش بهره وری، تجربیات و آورده ها، خطاها، عذر و بهانه، غایت گرایی و غایت سنجی و چندین و چند محور دیگر.

.

.

) اشاره کرد.

وی گفت: کتاب "کسب و کارَت را قورت بده!" با طرح جلد مُلوّن و گیرا و چندین طرح منفک و مفهومی از گرافیست و کارتونیست توانای کشور آقای سجاد عبادی فرکوش آذین شده است که بر جذابیت کتاب افزوده است که مقدمه کتاب را مخترع و دانشمند بین المللی و دارنده چندین مدال طلای جهانی جناب دکتر مرتضی چمن آرا نگاشته اند، ضمن آنکه دو پیشگفتار دیگر نیز به قلم دکتر آرش قربانی سپهر "نخبه علمی در کسب و کارهای نوین" و خانم دکتر محسنی "مدرس دانشگاه و عضو انجمن حسابداران خبره ایران" در ابتدای کتاب به رشته تحریر درآمده است.

ایمانی گفت: حجم کتاب ۳۰۰ صفحه است که ۲۵ فصل دارد و قریب به ۱۵۰ بخش و هر بخش به موضوع خاص مرتبط با فصل خود می پردازد.

مثلا در فصل ۲۰ موضوع "حیات و بقاء ما در کسب و کار" مورد بحث قرار می گیرد که شامل بخش هایی چون: "رشد"_ "افزایش بهره وری"_ "ضمانت کار و ضمانت محصول" و همچنین بخش "ماندگاری" است.

ایمانی ادامه داد: این کتاب توسط انتشارات دانش بنیاد وارد بازار نشر شده است  و به زودی در فروشگاه اینترنتی فدک بوک به آدرس: fadakbook.

ir هم قابل عرضه خواهد بود.

نویسنده کتاب (کسب و کارت قورت را بده!)  و عضو اهل قلم ایران  گفت: بنده نویسنده داستان کوتاه و کتاب های انگیزشی در حوزه مدیریت هستم  که کتاب "کسب و کارَت را قورت بده!" دوازدهمین کتاب بنده و پنجمین اثر انگیزشی در حوزه کسب وکار از مجموعه کارهای بنده است.

آثار بنده در داخل کشور از طریق سایت های معتبر فروشگاهی قابل تهیه است علاوه بر اینکه چهار اثر اینجانب هم در سایت جهانی آمازون به زبان انگلیسی بارگزاری شده است و برای دوستداران کتاب و کتاب خوانی و اهالی مطالعه در اقصی نقاط جهان قابل دسترسی و تهیه است.

دو اثر با موضوعات انگیزشی و دو اثر داستان کوتاه.

بُرشی از کتاب:

"در تماس بودن یا در دسترس بودن؟"

.

.

.

سیب با اینکه میوه مفیدی است اما همین که در تمام فصول در سبد مصرف خانوار دیده می شود، ایجاد دلزدگی می کند.

چون همیشه در دسترس است! یکی از نکات مهم روانشناختی در دنیای کسب وکار این است که بیش از حد در دسترس بودن شما، از جذابیت شما می کاهد‌.

شما می توانید در دسترس نباشید اما در تماس باشید.

اگر دارای نگرش، بینش و عقاید مترقّی در کسب وکار خود هستید، تمام این ها از طریق تماس شما منتقل می شوند.

درحالیکه نیازی نیست همیشه و در همه حال در دسترس باشید.

.

.


بازنشر : خبرفوری