مهران محمدی امین



2023-03-16 06:04:32


برندسازی: چیست، آموزش و اهمیت آن برای کسب و کارهای امروزی

برندسازی: چیست، آموزش و اهمیت آن برای کسب و کارهای امروزی مجموعه: ترفندهای اینترنتی نحوه برند سازی محصولات  آیا می دانید چگونه می توانید به یک برند مطرح تبدیل شوید؟ برندسازی یکی از مهم ترین اقداماتی که از طریق آن می توانید ضمن تعامل بهتر با مشتریان خود برای محصولاتتان بهتر تبلیغ کنید. علی رغم اینکه برند سازی فرایند طولانی داشته و دارای اصول متعددی است، اما وجود یک برند و لوگو قدرتمند می تواند فرایند عرضه محصول شما را سریع تر و بهتر کند

برندسازی: چیست، آموزش و اهمیت آن برای کسب و کارهای امروزی مجموعه: ترفندهای اینترنتی نحوه برند سازی محصولات    آیا می دانید چگونه می توانید به یک برند مطرح تبدیل شوید؟  برندسازی یکی از مهم ترین اقداماتی که از طریق آن می توانید ضمن تعامل بهتر با مشتریان خود برای محصولاتتان بهتر تبلیغ کنید.

علی رغم اینکه برند سازی فرایند طولانی داشته و دارای اصول متعددی است، اما وجود یک برند و لوگو قدرتمند می تواند فرایند عرضه محصول شما را سریع تر و بهتر کند.

در این مطلب از قصد داریم در خصوص برندسازی و مزایای آن صحبت کنیم.

با ما همراه باشید تا بتوانیم با ارائه این نکات در موفقیت کسب و کار شما نقش داشته باشیم.

برند چیست؟ بسیاری از افراد فکر می کنند که برند سازی تنها محدود به انتخاب نام و یک لوگو برای کسب و کار است.

در حقیقت ساخت یک برند فرایند بسیار پیچیده ای است که متناسب با حوزه کسب و کار انجام می شود.

  تاکنون تعاریف متعددی برای برندسازی مطرح شده که تقریبا کامل ترین و جامع ترین آن تعریف توسط اقای دبی میلمن یکی از بزرگترین مشاوران کسب کار مطرح شده است.

براساس تعریف دبی میلمن برندسازی در واقع پیاده کردن یک دیدگاه و هدف بزرگ است که سبب تمایز کسب کار شما با سایر کسب و کارهای مشابه می شود.

  انتخاب نوع دیدگاه و پیاده کردن آن در غالب برند با مشاوره و برنامه ریزی های تخصصی انجام می شود.

صاحبین کسب و کار از طریق انتخاب نام برند و لوگو برای کسب و کار خود یک هویت و داستان منحصر به فرد تولید می کنند.

این هویت باید تا حد ممکن بازتاب نوع کسب و کار، اهداف و زمینه فعالیت آنها باشد.

  به دلیل حساسیت برندسازی برای کسب و کار، انجام مشاوره ها و اقدامات مرتبط با آن غالبا هزینه بالایی دارند.

برای ساخت برند باید به موارد مختلفی مانند: جلوه های بصری، اهداف سازمان، کوتاه یا بلند بودن نام، زبان نوشتاری و .

.

.

توجه کرد.

در ادامه مقاله برای آشنایی شما با این فرایند به تفضیل در خصوص جزئیات آن صحبت خواهیم کرد.

  برند چیست   نحوه ساخت برند رقبا خود را بشناسید قبل از ایده پردازی در مورد نام برند و طراحی لوگو، به نحوه ی برند سازی رقبا خود و البته عملکرد آنها در بازار توجه کنید.

توجه به برندهای کسب و کارهای مرتبط به شما اطلاعات زیادی در خصوص مواردی که لازم است برای برندسازی به آن توجه کنید، می دهد.

بسیاری از مردم به لحاظ بصری بیشتر جذب اسم ها و لوگوهایی می شوند که مشابه با برند مورد علاقه آنها است.

  توجه به مخاطب هدف برای برندسازی باید اطلاعات کاملی در خصوص ویژگی های مخاطبان و مشتریان خود داشته باشید.

در ادبیات کسب و کار عبارتی به نام پرسونای مشتری وجود دارد که به معنای مشخص کردن ویژگی های مشتریان ایده آل هر کسب و کار است.

برای برندسازی لازم است لیستی از ویژگی ها و مشخصات مشتریان بالقوه خود تهیه کنید تا با در نظر گرفتن سلایق و خواسته های آنها بتوانید نام برند و لوگو مناسب کسب و کار خود را طراحی کنید.

  برای برند خود هویت شخصی تعریف کنید همانطور که اشاره شد برند به هویتی گفته می شود که کسب و کار شما را از کسب و کار رقبا متمایز می کند.

برای طراحی نوع برند خود لازم است ویژگی ها و مواردی را که در نظر دارید کسب و کار شما با آن تعریف شده و مشتریان با این شاخصه ها کسب و کار شما را بشناسند را مشخص کنید.

یکی از راه های موثر برای مشخص کردن این شاخصه ها این است که کسب و کار خود را یک انسان تصور کنید.

حالا در نظر بگیرید که این فرد چه ویژگی های شاخصی نسبت به سایر رقبا خود دارد و شما قصد دارید با آن ها شناخته شود.

  برندسازی باعث جذب مشتریان بالقوه می شود   راهکار دوم این است که از دید مشتریان به کسب و کار خود نگاه کنید و در نظر بگیرید که اگر شما جای آنها بودید دوست داشتید چه خدمات ویژه ای به آنها ارائه شده و برند شما نسبت به برندهای مشابه به حل کدام مشکل می پرداخت.

بعد از نتیجه گیری می توانید از این ویژگی برای طراحی لوگو برند و یا شعار خود استفاده کنید.

  انتخاب نام تجاری انتخاب نام تجاری مناسب سبب افزایش اعتبار کسب و کار شما می شود.

نام برند باید کوتاه، دارای تلفظ آسان، منعکس کننده زمینه فعالیت کسب و کار و به یاد ماندنی باشد.

این کار باعث می شود که مشتریان بالقوه شما بتوانند نام تجاری برند را به خاطر سپرده و در مواقع لزوم از طریق جستجو در اینترنت آن را پیدا کنند.

همچنین توجه داشته اگر قصد دارید که کسب و کار خود را برای سالهای متمادی ادامه دهید، اسم پیشنهادی شما نباید جز اسامی باشد که در آینده مجبور به تغییر آن شوید.

  انتخاب نام تجاری مناسب برای برندسازی   مورد مهم دیگر توجه به معنی نام برند در کشورهایی است که قصد تجارت با آنها را دارید.

بسیاری از اسامی علی رغم داشتن ویژگی هایی مانند: کوتاه بودن، سهولت به خاطر سپردن و ارتباط با زمینه ی کسب و کار، دارای معانی نامناسبی در فرهنگ واژگان کشورهای دیگر هستند.

بنابراین قبل از انتخاب نام برند معانی واژگان پیشنهادی برند خود را در دیکشنری سایر کشورها جستجو کنید.

  شعار جذاب داشته باشید تمام کسب و کارهای بزرگ دارای شعارهایی هستند که ضمن کوتاه، جذاب و به یاد ماندنی بودن منعکس کننده زمینه فعالیت آنها است.

برای انتخاب شعار مناسب باید مشابه انتخاب اسم برای برندتان به ویژگی های متمایز کسب و کار و انتظارات مشتریان خود توجه کنید.

البته تمام کسب وکارها دارای شعار نیستند.

اما توصیه ما به شما این است که به جای اشاره سطر به سطر اهداف سازمان خود، یک شعار مناسب را جهت معرفی کسب و کارتان انتخاب کنید.

  شعار جذاب یکی از اقدامات برندسازی است    لوگو حرفه ای طراحی کنید طراحی لوگو مهم ترین اقدامی است که برای برند سازی سازمان خود انجام می دهید.

لوگو در واقع هویت کسب و کار شما است.

برای طراحی لوگو لازم است که از مشاوران حوزه تبلیغات و برندسازی کمک بگیرید، زیرا برای طراحی آن باید به اصول کسب و کار، تبلیغات و حتی روانشناسی نیز آگاه باشید.

  اگر می خواهید بدانید که بهترین برندهای دنیا چگونه لوگو مورد نظر خود را طراحی کرده اند به سایت های طراحی با لوگو مانند DesignEvo مراجعه کرده با مقایسه شعار، حوزه کسب و کار و لوگو آنها سرنخ های جالبی از نحوه ی طراحی لوگو بدست آورید.

  طراحی لوگو یکی از اقدامات مهم هنگام برندسازی است   انتخاب هویت بصری هویت بصری شامل انتخاب نوع فونت، رنگ و فرم لوگو مورد شما است.

انتخاب صحیح این موارد بسیار اهمیت دارد.

برای مثال اگر کسب و کار شما مرتبط با صنایع غذایی است باید از رنگ های قرمز و نارنجی که رنگ های اشتها برانگیز هستند استفاده کنید.

یا چنانچه در حال حاضر مشغول به فعالیت های مرتبط با آموزش هستید توصیه می شود از رنگ سبز که به رنگ یادگیری مشهور است برای لوگو خود استفاده کنید و برای انتخاب فونت می توانید فونت های مشابه خط نستعلیق را انتخاب کنید.

  سخن آخر برند سازی مهم ترین مرحله برای گسترش و تبلیغات کسب و کار است.

به همین دلیل توصیه می کنیم برای اینکه بتوانید برند سازی حرفه ای داشته باشید ابتدا لیستی از موارد اشاره شده در مقاله مانند پرسونای مشتری و اهداف کسب و کارتان را آماده کنید، سپس با کمک نرم افزارهای حرفه ای طراحی لوگو و یا با مراجعه به مراکز طراحی برند، برند مورد نظر خود را طراحی کنید.

  گرداوری: بخش کامپیوتر و اینترنت     {


بازنشر : بیتوته