مهران محمدی امین



2023-05-14 09:10:10


تکنیک هایی برای توسعه فروش و بهبود عملکرد کسب و کار

تکنیک هایی برای توسعه فروش و بهبود عملکرد کسب و کار مجموعه: ترفندهای اینترنتی مفهوم توسعه فروش  گام های موثر در توسعه فروش محصولدر این مطلب از بیتوته به روش های مختلف توسعه ی فروش پرداخته می شود و برای پیشی گرفتن از رقبا در کسب و کار، آشنایی با این روش ها ضروری است. برای این منظور، مطالعه ی مقالات و شرکت در کارگاه های مختلف توصیه می شود

تکنیک هایی برای توسعه فروش و بهبود عملکرد کسب و کار مجموعه: ترفندهای اینترنتی مفهوم توسعه فروش    گام های موثر در توسعه فروش محصول در این مطلب از به روش های مختلف توسعه ی فروش پرداخته می شود و برای پیشی گرفتن از رقبا در کسب و کار، آشنایی با این روش ها ضروری است.

برای این منظور، مطالعه ی مقالات و شرکت در کارگاه های مختلف توصیه می شود.

با استفاده از این نکات، می توانید سهم بازار خود را افزایش دهید.

آشنایی با مفهوم توسعه فروش توسعه ی فروش به روش ها و استراتژی هایی گفته می شود که با به کار گیری انها می توانید میزان فروش محصول و خدمات خود را افزایش دهید.

از طرف دیگر سهم بازار یعنی شرکت شما نسبت به شرکت های رقیب تا چه میزان برای هر محصول فروش داشته.

  هر چه از طریق روش های مختلف، سهم فروش شرکت خود را افزایش دهید، سهم بازار و سود خالص شما بالاتر خواهد بود.

برای برنامه ریزی در خصوص توسعه ی فروش و به کار گیری روش های موثر لازم است با تیم بازاریابی حرفه ای همکاری کنید.

برای اینکه بتوانید فروش محصولات و یا خدمات خود را توسعه دهید توصیه می شود با روش های زیر آشنا باشید.

  راه های موثر در توسعه فروش نکته اول: برای کسب و کار خود هویت مشخص تعریف کنید اولین و مهم ترین موردی که لازم است برای افزایش سهم بازار فروش خود در نظر بگیرید انتخاب یک هویت مشخص از طریق برندینگ است.

کمپانی شما نیاز دارد که هویت منحصر به فرد و مشخصی داشته باشد تا نسبت به کمپانی سایر رقبا متمایز باشد.

  در حال حاضر تمامی کمپانی های بزرگ دارای اسم و لوگوی مشخصی هستند که در هر کجای دنیا که سفر کنید با این علائم شناخته می شوند (مانند لوگو سیب گاز زده کمپانی اپل).

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از برندها به واسطه ی طراحی خلاقانه ی لوگوی خود توانسته اند سهم بازار بالایی داشته باشند.

  برای طراحی برند و لوگو کسب و کار لازم است که استراتژی های مختلفی به کار گرفته شود که انتخاب این روش ها به عهده ی کارشناسان متخصص فروش و بازاریابی است.

از انجایی که برند شما در طولانی مدت توسط لوگو شناخته خواهد شد، توصیه می شود که برای طراحی آن زمان و هزینه ی زیادی را کنار بگذارید.

  داشتن هویت برندینگ برای توسعه فروش   نکته دوم: خلاق باشید برای توسعه ی بازار و افزایش سهم فروش در بازار لازم است که برای تمام اقدامات مهم خود مانند معرفی محصول جدید از روش های خلاقانه استفاده کنید.

برای مثال بعضی از کمپانی ها علاوه بر محصولات اصلی خود که با آن شناخته می شوند، محصولات فرعی و خلاقانه ای را نیز تولید کرده اند که ضمن اینکه بتوانند مشتریان بیشتری داشته باشند، با معرفی محصولات جدیدتر بار دیگر برند خود را در بازار فروش محصولات مطرح کنند.

  برای توسعه فروش خلاق باشید   نکته سوم: با مشتریان خود ارتباط داشته باشید یکی از روش های موثر برای حفظ مشتریان قدیمی و به دست آوردن مشتریان جدید این است که از طریق روش های مختلف بتوانید با مشتریان ارتباط داشته باشید.

برای مثال شما می توانید در هنگام فروش، شماره ی همراه مشتریان خود را یادداشت کنید تا در مناسبت های مختلف با ارسال پیامک تبریک و ارائه کد تخفیف، خدمات و محصولات خود را به آنها یاددآوری کنید.

  همچنین شما می توانید با طراحی صفحات و یا بروشورهای نظرسنجی ضمن اطلاع دادن انواع محصولات و خدماتتان، به مشتریان نشان دهید که برای نظرات و درخواست های آنها ارزش زیادی قائل هستید.

  ارتباط با مشتری یکی از راههای توسعه فروش است   نکته چهارم: از رقبای خود پیشی بگیرید یکی از مهم ترین و بهترین استراتژی هایی که می توانید سهم بازار محصولات خود را افزایش دهید، پیشی گرفتن از رقبای بالقوه است.

البته به خاطر داشته باشید که استفاده از این روش علی رغم اینکه می تواند سرعت و میزان فروش شما را در مدت زمان کم به میزان قابل توجهی افزایش دهد، احتیاج به کار گیری روش های تخصصی و تاکتیکی دارد.

  به هر حال در این روش باید اصطلاحا با دم شیر بازی کنید! یکی از روش های جالبی که بسیاری از کمپانی ها برای افزایش سهم فروش خود استفاده می کنند، خرید و یا ادغام شدن با کمپانی های رقیب است.

برای مثال در ایران شرکت تخفیفان با شرکت نت برگ ادغام شده.

این اقدام باعث توسعه ی بازار شرکت تخفیفان و افزایش سهم فروش آن شد.

  نکته پنجم: به تحقیقات بازار بهای زیادی بدهید تحقیق بازار یعنی قبل از تولید محصول بررسی کنید که نرخ فروش احتمالی محصول مورد نظر شما در بازار چه میزان خواهد بود و همچنین پس از معرفی محصول به بازار تحقیق کنید که محصولات شما در چه مکان و بازارهایی فروش بیشتری خواهد داشت.

اگر در مرحله ی تحقیق بازار در خصوص فروش محصولات به نتایج درست و جالب دست پیدا کنید، می توانید در مدت زمان محدود فروش محصولات خود را در بازار توسعه دهید.

  برای تحقیقات بازار از مشاوره ی افراد متخصص و با تجربه استفاده کنید.

البته در تحقیق بازار استفاده از توصیه ها و مشاوره ی یک نفر کافی نیست، برای نتیجه گیری دقیق تر لازم است که از جمع بندی توصیه های مشاوران حرفه ای استفاده کنید.

  توجه به تحقیقات بازار از عوامل افزایش فروش   *برای اینکه بتوانید برای اطلاع از شرایط بازار هدف خود قبل از مشورت با مشاوران حرفه ای اطلاعات خوبی بدست آورید می توانید از روش تحلیل SWOT استفاده کنید.

  نکته ششم: به مشتریان خود امتیاز دهید یکی از روش های موفق برای افزایش سهم فروش محصولات، ارائه ی امتیازهای مختلف به مشتریان است.

این امتیازا می تواند شامل: ارائه ی کد تخفیف، پاداش دادن در ازای دعوت از مشتری، ارسال رایگان، عضویت در باشگاه مشتریان و .

.

.

باشد.

روش ارائه ی امتیاز به مشتریان یک استراتژی برنده برنده است که به راحتی مشتریان را برای خرید بیشتر از شما تشویق می کند.

  بنابراین فراموش نکنید که در مناسبت های مختلف از طریق ارسال پیامک، مشتریان قدیمی خود را با ارائه ی تخفیف و خدمات استثنایی سوپرایز کنید.

برای آشنایی بیشتر با انواع روش های ارائه ی امتیاز به مشتری می توانید به رفتار فروش رقبای خود، در داخل و خارج از ایران توجه کنید.

  نکته هفتم: استفاده از روش های مختلف تبلیغات برای اینکه بتوانید محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید لازم است که با روش های مختلف تبلیغات آشنا باشید.

روش های مختلف تبلیغات در یک دسته بندی کلی شامل: بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رو در رو تقسیم بندی می شود.

  متناسب با نوع کسب و کار خود می توانید از روش های مختلف تبلیغاتی مانند: ارسال پیامک، بازاریابی محتوا، بازاریابی تصویری، ارائه ی بروشور و کارت ویزیت، تبلیغات در پادکست و کلیپ های پربازدید، طراحی بیلبورد، ساخت صفحات تبلیغاتی در شبکه ی اجتماعی و .

.

.

استفاده کنید.

به کارگیری بعضی از این روش ها هزینه ی زیادی برای شما خواهد داشت؛ اما در صورتی که به خوبی از این استراتژی ها استفاده کنید می توانید در مدت زمان کم توسعه ی فروش بالایی در بازار داشته باشید.

  استفاده از روش های مختلف تبلیغات برای توسعه فروش   نکته هشتم: طراحی سایت سئو شده طراحی سایت یکی از اقداماتی است که لازم است پس از انتخاب لگو و طراحی برند برای رشد کسب و کار خود انجام دهید.

مشتریان شما پس از شناخت محصولات نیاز دارند که با مراجعه به سایت از ویژگی های مختلف محصولات مطلع شده و در صورت نیاز از طریق بخش "ارتباط با ما" از مشاوره ی تیم فروش استفاده کنند.

  به همین دلیل توصیه می کنیم حتما برای کسب و کار خود سایت حرفه ای طراحی کنید و با سئو کردن محتواها و افزایش رتبه بندی، فروش خود را افزایش دهید.

در نهایت توصیه می شود برای توسعه ی فروش محصولات و خدمات خود از مشاوره ی استراتژیست های حرفه ای استفاده کنید.

  زیرا روش های تبلیغات و بازاریابی علی رغم تنوع بالایی که دارند، بسیار هزینه بر هستند و لازم است با در نظر گرفتن موقعیت های زمانی ویژه ای انتخاب و به کار برده شوند.

به همین دلیل اگر با نقشه ی موثری پیاده سازی نشوند، نتیجه ای جزء هدر رفت هزینه برای شما نخواهد داشت.

  گردآوری : بخش کامپیوتر و اینترنت     {


بازنشر : بیتوته