طراحی و اجرای فروشگاههای اینترنتی


وب سایت های تجاری و فروشگاههای اینترنتی یکی از قوی ترین لایه های بخش فروش هر کسب و کار است. شناخت رفتار مشتریان، ایجاد دسترسی سریع، تعامل آسان و تجربه کاربری موفق از مهمترین عوامل بازدهی بالای برای این بخش از فروش است.

در کنار بخش مدیریت محتوا و معرفی و اطلاع رسانی درباره محصولات و خدمات، فروش اینترنتی یکی از مهمترین نیازمندی های کسب و کارها است. اگرچه ممکن است فروش اینترنتی در خرده فروشی را برای فروش اینترنتی تصور شود اما در واقع استعلام قیمت، پیش سفارش، ثبت سفارش اینترنتی نیز شامل این فروش اینترنتی و بخش بزرگی از فرآیند فروش در کسب و کارها بزرگ است .
طراحی سطوح مختلف جذب مشتریان و طراحی فرآیند های طی کردن مسیر و روال های خرید که به شکل سریع و آسان اصلی ترین نقشه راه در توسعه بخش فروشگاه الکترونیکی بوده است.
تنوع کسب و کارها و به تبع آن مشتریان این کسب و کارها موجب شده است که پیاده سازی ها فقط معطوف به انتخاب محصول ، سبد خرید و پرداخت الکترونیکی نباشد.و با نگاه به سرمایه گذاری کسب و کارها در جذب مشتری در واقع تسریع و سهولت فرآیند انتخاب و تصمیم گیری مشتری و سفارش اهمیت ویژه ای خواهد داشت و تلاش بخش فنی و طراحی در این بوده است که تمام سناریوهای ممکن خریداران را در فروشگاه اینترنتی پوشش دهند.
در واقع با نگاه به تجارت الکترونیکی تلاش شده است که بازده حداکثری از فرآیند جذب تا خرید مشتری صورت پذیرد .

 

 



کسب و کار الکترونیک